Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 81 92 8781 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 81 92 8781 SWAG Autoteile GmbH

81 92 8781 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK835, 4PK836, 4PK837, 4PK838, 4PK839, 4PK840, 4PK841

numer części:

81 92 8781

Długość [mm] 838
Ciężar [kg] 0,057
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556806

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 81 92 8781 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
BMW      11 28 2 245 850
BMW      64 55 2 245 850
CITROËN      6453.TY
CITROËN      91 536 224
PEUGEOT      6453.L2
PEUGEOT      6453.TY
TOYOTA      90916-02200
TOYOTA      90916-02267
TOYOTA      99364-50830
TOYOTA      99364-50840
TOYOTA      99364-70830
TOYOTA      99364-70840
TOYOTA      99364-80830
TOYOTA      99364-80840

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 81 92 8781 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.