Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1040820 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1040820 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1040820 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK825

numer części:

J1040820

Ilość żeber 4
Długość [mm] 825
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416000882

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1040820 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
DAIHATSU      88458-87102
DAIHATSU      88458-87102-000
DAIHATSU      90916-02341
DAIHATSU      90916-02341-000
DAIHATSU      99364-50830-000
DAIHATSU      99364-80830-000
HONDA      31110-PV1-003
HONDA      31110-PV1-004
HONDA      38920-P2A-003
HONDA      38920-P30-004
HONDA      38920-P30-505
HONDA      38920-P3R-T01
HONDA      38920-PR3-003
HONDA      38920-PR3-004
HONDA      38920-PR3-014
NISSAN      11720-01100
NISSAN      11720-0M000
NISSAN      11720-53110
NISSAN      11720-53J10
NISSAN      11720-70J00
NISSAN      11720-70J05
NISSAN      11920-77A00
NISSAN      11920-77A00TM
NISSAN      11920-77A01
NISSAN      11920-77A10
NISSAN      11920-Q5200
NISSAN      11950-EB300
NISSAN      11950-EB30A
NISSAN      11950-EB70A
SUBARU      49180-63B20
SUZUKI      17521-82010
SUZUKI      95141-57B50
SUZUKI      95141-57B50-000
TOYOTA      90080-91170
TOYOTA      90916-02212
TOYOTA      90916-02264
TOYOTA      90916-02265
TOYOTA      90916-02267
TOYOTA      90916-02341
TOYOTA      99364-00820
TOYOTA      99364-00830
TOYOTA      99364-00830-83
TOYOTA      99364-20820
TOYOTA      99364-20820-8P
TOYOTA      99364-20830
TOYOTA      99364-20830-8P
TOYOTA      99364-50820
TOYOTA      99364-50830
TOYOTA      99364-70830
TOYOTA      99364-80820
TOYOTA      99364-80830
HYUNDAI      97713-22260
KIA      97713-22260

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1040820 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.