Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 830 K 4 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 830 K 4 HUTCHINSON

830 K 4 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

830K4

numer części:

830 K 4

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 830
Ilość żeber 4
nr EAN 3159750626675

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 830 K 4 HUTCHINSON

numery OEM:
DAIHATSU      88458-87102
DAIHATSU      88458-87103
DAIHATSU      91940-08300
DAIHATSU      99364-00830
DAIHATSU      99364-50830
DAIHATSU      99364-70830
DAIHATSU      99364-80830
HONDA      31110-PV0-003
HONDA      31110-PV0-004
HONDA      38920-P30-003
HONDA      38920-P30-004
HONDA      38920-P30-505
HONDA      38920-PR3-003
HONDA      38920-PR3-004
HONDA      38920PR30030
MAZDA      ZZS6-18-381
NISSAN      11720-2F205
NISSAN      11720-53J10
NISSAN      11720-70J00
NISSAN      11720-BX000
NISSAN      11720-BX005
NISSAN      11920-77A00
NISSAN      11920-77A01
NISSAN      11920-77A10
NISSAN      11920-Q5200
SUZUKI      95141-50F01
SUZUKI      95141-70F01
TOYOTA      99364-50830
TOYOTA      99364-70830
TOYOTA      99364-80830
VOLKSWAGEN      J9936450830
VOLKSWAGEN      J9936450840
CHEVROLET      25183067
CHEVROLET      96610564
HYUNDAI      57161-H1500
HYUNDAI      97713-22060
DAEWOO      96610564

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 830 K 4 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 830 K 4 HUTCHINSON:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.