Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR4825 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR4825 QUINTON

QBR4825 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK825, 4PK830

numer części:

QBR4825

producent:

QUINTON

Długość [mm]:825
Ilość żeber:4

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR4825 QUINTON

numery OEM:
SUZUKI      4918063B20
SUZUKI      9514157B50
SUZUKI      9514160A00
TOYOTA      9091602265
TOYOTA      9091602319
TOYOTA      9091602341
TOYOTA      9934650830
TOYOTA      9936420820
TOYOTA      9936450820
TOYOTA      9936450830
TOYOTA      9936470830
TOYOTA      9936480830
HYUNDAI      9771322060
DAIHATSU      9936400830
FORD      7040340
HONDA      38920PR3003
HONDA      38920PR3004
LANCIA      7788553
NISSAN      117200M000
NISSAN      117202F200
NISSAN      1172070J00
NISSAN      1192021B00
NISSAN      1192077A00
NISSAN      1192077A10

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR4825 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.