Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000825 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000825 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0825

numer części:

340411000825

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858553135

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000825 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
DAIHATSU      8845887710
FORD      7040340
FORD      V94BF6C301AB
HONDA      31110P3F004
HONDA      38920P2A003
LANCIA      7788553
NISSAN      117200M000
NISSAN      1192021B00
NISSAN      1192021B01
NISSAN      11950EB300
NISSAN      11950EB30A
NISSAN      11950EB70A
SUZUKI      4918063B20
SUZUKI      9194008200
SUZUKI      9514157B50
SUZUKI      9514160A00
TOYOTA      9091602212
TOYOTA      9091602265
TOYOTA      9091602319
TOYOTA      9091602341
TOYOTA      9936400820
TOYOTA      9936420820
TOYOTA      99364208208P
TOYOTA      9936450820
TOYOTA      9936480820
HYUNDAI      9771322260
zamienniki:
J1040825
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1042001
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J120600
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000825 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.