Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340411000830 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340411000830 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

4K0830

numer części:

340411000830

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858553005

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000830 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CHRYSLER      25183067
DAIHATSU      9936400830
HONDA      38920P30003
HONDA      38920P30004
HONDA      38920P30505
HONDA      38920PR3003
HONDA      38920PR3004
NISSAN      117202F200
NISSAN      117202F205
NISSAN      1172053J10
NISSAN      1192077A00
NISSAN      1192077A01
NISSAN      1192077A10
NISSAN      11920Q5200
TOYOTA      9008091170
TOYOTA      9091602267
TOYOTA      9934650830
TOYOTA      9936400830
TOYOTA      993640083083
TOYOTA      9936420830
TOYOTA      9936450830
TOYOTA      9936470830
TOYOTA      9936480830
VOLKSWAGEN      J9936450830
HYUNDAI      57161H1500
HYUNDAI      9771322060

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340411000830 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.