Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1040830 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1040830 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1040830 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK830

numer części:

J1040830

Ilość żeber 4
Długość [mm] 830
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416000899

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1040830 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
BMW      11 28 7 570 267
BMW      11 28 7 631 826
BMW      7 570 267
BMW      7 631 826
NISSAN      11720-2F200
NISSAN      11720-2F205
NISSAN      11720-BX005
VOLKSWAGEN      J99364-50830
CHEVROLET      25182777
CHEVROLET      96416337
HYUNDAI      57161-H1500
HYUNDAI      97713-22060
KIA      57161-H1500
KIA      97713-22060
VAG      J99364-50830

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1040830 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.