Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 84 94 2300 swag autoteile gmbh

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 84 94 2300 SWAG Autoteile GmbH

84 94 2300 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

84 94 2300

Długość [mm] 342
Grubość [mm] 73,0
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Rozmiar klucza 17
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy wewnątrz
Ciężar [kg] 0,81
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
nr EAN 4044688423009

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 84 94 2300 SWAG Autoteile GmbH

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: SUZUKI VITARA, X-90 1.6/2.0/2.0D 12.94-03.99
numery OEM:
SUZUKI      48820-77E00
SUZUKI      48820-77E00-000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 84 94 2300 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 84 94 2300 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.