Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 90 92 7813 swag autoteile gmbh

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 92 7813 SWAG Autoteile GmbH

90 92 7813 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

90 92 7813

Długość [mm] 171
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Rozmiar klucza 34
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,47
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688541222

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 92 7813 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 171mm) pasuje do: HYUNDAI SONATA IV, XG; KIA MAGENTIS I 2.0-3.5 03.98-12.05
numery OEM:
HYUNDAI      57724-38000
HYUNDAI      57724-38010
KIA      57724-38000
KIA      57724-38010
zamienniki:
87212
brak
SIDEM
41-0159
KAGER
41-0871
KAGER
44026
brak
SPIDAN
0602486
brak
OCAP
0602559
brak
OCAP
240114
brak
A.B.S.
240386
brak
A.B.S.
5033417
brak
NK
19065033417
brak
SBS
V52-9547
brak
VAICO
AX7003
brak
BIRTH
FL892-C
brak
KAWE
HY-AX-10587
brak
MOOG
AX0124
brak
BIRTH
8500 43210
brak
KAWE

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 92 7813 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 92 7813 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.