Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault CLIO III (BR0/1, CR0/1) 1.2 (BR01, BR03, BR0E, CR0E) (2005.10-2012.12) 78km » 90 94 1891 swag autoteile gmbh
wybrany samochód: 
Renault Clio Iii (br0/1, Cr0/1) 1.2 (br01, Br03, Br0e, Cr0e) (2005.10-2012.12) 78km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 90 94 1891 SWAG Autoteile GmbH

90 94 1891 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SWAG Autoteile GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

90 94 1891

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów90 94 1892
Długość [mm]239
Grubość [mm]74,0
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm]M10 x 1,25
Rozmiar klucza17
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Ciężar [kg]0,77
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką koronową
nr EAN4044688418913

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 90 94 1891 SWAG Autoteile GmbH

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: HYUNDAI GRANDEUR, SONATA V, SONATA VI; KIA OPIRUS 2.0-3.8 01.05-
numery OEM:
HYUNDAI      56820-3F110
HYUNDAI      56820-3F111
HYUNDAI      56820-3K010
HYUNDAI      56820-3K510
KIA      56820-3F110
KIA      56820-3F111
KIA      56820-3K010
KIA      56820-3K510

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 90 94 1891 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 90 94 1891 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.