Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 45007800 textar

Czujnik, prędkość obrotowa koła 45007800 TEXTAR

45007800 Czujnik, prędkość obrotowa koła TEXTAR
 

    Ocena:
numery handlowe:

45000 0078 0 1

numer części:

45007800

producent:

TEXTAR

Długość [mm] 1135
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
Ciężar [kg] 0,089
Długość opakowania [cm] 13
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 3,8
Techniczny numer informacyjny 45000 0078 0 1
nr EAN 4019722358388

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 45007800 TEXTAR

Czujnik ABS tył L/P pasuje do: VW GOLF III, GOLF IV, VENTO 1.4-2.9 08.91-05.04
numery OEM:
AUDI      1H0927807B
AUDI      1H0927807D
SEAT      1H0927807B
SEAT      1H0927807D
SKODA      1H0927807B
SKODA      1H0927807D
VOLKSWAGEN      1H0927807B
VOLKSWAGEN      1H0927807D

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 45007800 TEXTAR w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.