Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 98059700 textar

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 98059700 TEXTAR

98059700 Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych TEXTAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (72 ocen)
numery handlowe:

96990 0597 0 1

numer części:

98059700

producent:

TEXTAR

Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1 [mm] 866
Długość 2 [mm] 363
Ciężar [kg] 0,061
Wymagana ilość 1
Długość opakowania [cm] 26
Szerokość opakowania [cm] 15
Wysokość opakowania [cm] 1
Techniczny numer informacyjny 96990 0597 0 1
nr EAN 4019722545092

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 98059700 TEXTAR

Czujnik zużycia klocka hamulcowego przód pasuje do: LAND ROVER DEFENDER, DISCOVERY V, RANGE ROVER IV, RANGE ROVER SPORT II 2.0-5.0 08.12-

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 98059700 ma zastosowanie do modeli samochodów

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 98059700 producenta TEXTAR

LAND ROVER

LR084048, LR122455

numery OEM:
LAND ROVER      LR084048
LAND ROVER      LR122455
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 98059700 TEXTAR w samochodach:

Opinie Klientów o Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 98059700 TEXTAR:

Robert, Kamienica Polska
2023-06-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Wrocław
2022-07-13
 5/5
Ok.
Krzysztof, Iwiny
2023-04-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Warszawa
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Leszek, Lublin
2023-03-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
astex, Zielonka
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Arkadiusz, Krotoszyn
2020-08-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał,
2023-03-15
 5/5
Jakościowy produkt, polecam
Robert, Sosnowiec
2021-04-13
 5/5
.
Piotr, Wrocław
2022-07-13
 5/5
Ok.
Cezary, Jaworzno
2023-05-01
 5/5
jeszcze nie testowałem ale wyglądają dobrze
Jarosław, warszawa
2024-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Sosnowiec
2021-04-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Warszawa
2020-06-16
 5/5
Dobre klocki do normalnej eksploatacji. Brak pisków, dobra jakość w rozsądnej cenie.
Piotr, Warszawa
2020-06-16
 5/5
Dobre klocki do normalnej eksploatacji. Brak pisków, dobra jakość w rozsądnej cenie.
Dariusz, Warszawa
2019-10-05
 5/5
Klocki oryginalne, niska cena i błyskawiczna wysyłka
Sławomir, Golczewo
2020-06-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Warszawa
2020-08-19
 5/5
Klocki pierwsza klasa
Lukasz, Mysłowice
2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Iwiny
2023-04-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Kielce
2021-03-20
 5/5
ok
Maciej, Lublin
2020-08-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Katowice
2022-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Radosław, Borkowo
2025-06-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Karol, Juszkowo
2022-10-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
paweł, warszawa
2023-08-31
 5/5
Ok
Dominika, Radłów
2022-10-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Daniel, Rybnik
2021-03-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Kielce
2021-03-20
 5/5
ok
Piotr, Bezrzecze
2019-12-19
 5/5
Jeżdżę samochodem już wiele lat jak mam wymieniać klocki hamulcowe to zawsze wybieram textar

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.