Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1B023TT THERMOTEC
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
11510032679, 11512243003, 11512244333, 11512245687, 11519068606, 11519069529, 11519069929
1334112, 1334124, 6334009, 90512535, 90541671
BMW | 11510032679 | |
BMW | 11512243003 | |
BMW | 11512244333 | |
BMW | 11512245687 | |
BMW | 11519068606 | |
BMW | 11519069529 | |
BMW | 11519069929 | |
OPEL | 1334112 | |
OPEL | 1334124 | |
OPEL | 6334009 | |
OPEL | 90512535 | |
OPEL | 90541671 | |
BUGATTI | PA5404 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1B023TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.