Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » 100 195 topran

Uszczelka, głowica cylindrów 100 195 TOPRAN

100 195 Uszczelka, głowica cylindrów TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

100 195

producent:

TOPRAN

Cecha chemiczna bez azbestu
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Liczba cylindrów 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów 100 195 TOPRAN

Uszczelka głowicy cylindrów (gr.: 1,75mm) pasuje do: AUDI 100 C3, 80 B2, 80 B3, 80 B4, SEAT TOLEDO I, VW GOLF I, GOLF II, GOLF III, JETTA I, JETTA II, PASSAT B2, PASSAT B3/B4 1.6/1.8 08.78-04.99
numery OEM:
AUDI      026 103 383D
AUDI      026 103 383H
AUDI      026 103 383K
AUDI      026 103 383P
SEAT      026 103 383D
SEAT      026 103 383H
SEAT      026 103 383K
SEAT      026 103 383P
VOLKSWAGEN      026 103 383D
VOLKSWAGEN      026 103 383H
VOLKSWAGEN      026 103 383K
VOLKSWAGEN      026 103 383P

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów 100 195 TOPRAN w samochodach:

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.