02.05 infolinia nieczynna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy Mitsubishi GALANT IV Station Wagon (A16_V) 2.3 Turbo-D (A167V) (1983.07-1984.05) 84km » 101 109 topran
wybrany samochód: 
Mitsubishi Galant Iv Station Wagon (a16_v) 2.3 Turbo-d (a167v) (1983.07-1984.05) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Uszczelka, głowica cylindrów 101 109 TOPRAN

101 109 Uszczelka, głowica cylindrów TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

101 109

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Liczba cylindrów4
Cecha chemicznabez azbestu
Rodzaj uszczelnieniauszczelka metalowo-włóknowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów 101 109 TOPRAN

Kompletny zestaw uszczelek silnika (góra) pasuje do: AUDI A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C4, A6 C5, TT, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, EXEO, EXEO ST, IBIZA II, IBIZA III, LEON, TOLEDO II 1.8 11.94-12.10
numery OEM:
AUDI      058 103 383F
AUDI      058 103 383H
AUDI      058 103 383K
AUDI      058 103 383M
AUDI      058 103 383N
AUDI      058 103 383Q
SEAT      058 103 383F
SEAT      058 103 383H
SEAT      058 103 383K
SEAT      058 103 383M
SEAT      058 103 383N
SEAT      058 103 383Q
SKODA      058 103 383F
SKODA      058 103 383H
SKODA      058 103 383K
SKODA      058 103 383M
SKODA      058 103 383N
SKODA      058 103 383Q
VOLKSWAGEN      058 103 383F
VOLKSWAGEN      058 103 383H
VOLKSWAGEN      058 103 383K
VOLKSWAGEN      058 103 383M
VOLKSWAGEN      058 103 383N
VOLKSWAGEN      058 103 383Q

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów 101 109 TOPRAN w samochodach:

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.