Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » 101 413 topran

Uszczelka, głowica cylindrów 101 413 TOPRAN

101 413 Uszczelka, głowica cylindrów TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

101 413

producent:

TOPRAN

Grubość [mm] 1,57
Ilość wycięć/otworów 2
Liczba cylindrów 4
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Cecha chemiczna bez azbestu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów 101 413 TOPRAN

Uszczelka głowicy cylindrów (gr.: 1,57mm) pasuje do: AUDI 80 B2, 80 B3, VW GOLF II, JETTA II, PASSAT B2, PASSAT B3/B4, TRANSPORTER T3 1.6D 08.80-10.93
numery OEM:
AUDI      068 103 383AB
AUDI      068 103 383CQ
AUDI      068 103 383DC
AUDI      068 103 383EJ
VOLKSWAGEN      068 103 383AB
VOLKSWAGEN      068 103 383CQ
VOLKSWAGEN      068 103 383DC
VOLKSWAGEN      068 103 383EJ
zamienniki:
0056080
brak
ELWIS ROYAL
BN950
brak
PAYEN (FEDERAL MOGUL)
BN960
brak
PAYEN (FEDERAL MOGUL)
32 91 5534
brak
SWAG Autoteile GmbH

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów 101 413 TOPRAN w samochodach:

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.