Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 102 773 topran

Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 102 773 TOPRAN

102 773 Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący TOPRAN
topran 102 773
Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 102 773
102 773
topran 102 773 Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący
Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 102 773 topran
Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 102 773 topran
Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 102 773 topran
Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 102 773 topran
8.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

102 773

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 102 773 TOPRAN

Część mocujące sworzeń wahacza przód L/P (płytka blokująca, M8x1,25) pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, GOLF II, GOLF III, JETTA II 1.0-2.8 08.83-01.04
numery OEM:
SEAT      191 407 175
VOLKSWAGEN      191 407 175
zamienniki:
07862
brak
FEBI BILSTEIN
1249079
brak
OCAP
V10-7112
brak
VAICO

Zastosowanie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 102 773 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.