Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 103 240 topran

Cewka zapłonowa 103 240 TOPRAN

103 240 Cewka zapłonowa TOPRAN
topran 103 240
Cewka zapłonowa 103 240
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

103 240

producent:

TOPRAN

Rodzaj wtyczki Wtyk płaski
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Ilość biegunów 2
Napięcie robocze [V] 12

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 103 240 TOPRAN

Cewka zapłonowa pasuje do: AUDI 100 C3, 80 B2, 80 B3, 90 B2, BMW 3 (E21), 3 (E30), SEAT TOLEDO I, VW GOLF II, JETTA II, LT 28-35 I, PASSAT B2, PASSAT B3/B4, POLO II 1.0-2.4 08.78-03.99

Cewka zapłonowa 103 240 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Cewka zapłonowa 103 240 producenta TOPRAN

AUDI

211905115D, 251905115A

VOLKSWAGEN

211905115D, 251905115A

SEAT

211905115D, 251905115A

numery OEM:
AUDI      211 905 115D
AUDI      251 905 115A
SEAT      211 905 115D
SEAT      251 905 115A
VOLKSWAGEN      211 905 115D
VOLKSWAGEN      251 905 115A

Zastosowanie Cewka zapłonowa 103 240 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 103 240 TOPRAN:

Jacek, Wołomin
2020-01-19
 5/5
tania i śmiga a nie mam lekkiej nogi
Anita Czaplicka
2009-07-28
 5/5
Produkt po zainstalowaniu sprawuję się bez zarzutu. Jest znacznie tańszy od orginału. Polecam!!!
sławomir, konstantynów Łódzki
2019-09-29
 5/5
Ogólnie przebieg transakcji pozytywny, dobra jakość i niezła cena

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.