Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 103 528 topran

Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa 103 528 TOPRAN

103 528 Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

103 528

producent:

TOPRAN

dla numeru OE 357 611 019B
Średnica tłoka [mm] 22,2
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa 103 528 TOPRAN

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej (22,2 mm) pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA II, TOLEDO I; VW GOLF II, GOLF III, JETTA II, PASSAT B3/B4, POLO III CLASSIC, TRANSPORTER IV, VENTO 1.0-2.8 02.86-06.03
numery OEM:
SEAT      1H1 698 019BS
SEAT      357 698 019AS
SEAT      357 698 019BS
VOLKSWAGEN      1H1 698 019BS
VOLKSWAGEN      357 698 019AS
VOLKSWAGEN      357 698 019BS

Zastosowanie Zestaw naprawczy, pompa hamulcowa 103 528 TOPRAN w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.