Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Renault MASTER III Furgon (FV) 2.3 dCi 125 FWD (FV0C, FV0D, FV0G, FV0H, FV0J, FV0K,... (2010.02-???) 125km » 104 312 topran
wybrany samochód: 
Renault Master Iii Furgon (fv) 2.3 Dci 125 Fwd (fv0c, Fv0d, Fv0g, Fv0h, Fv0j, Fv0k,... (2010.02-???) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 104 312 TOPRAN

104 312 Sworzeń wahacza TOPRAN
topran 104 312
Sworzeń wahacza 104 312

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

104 312

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałami dodatkowymi
parzyste numery artykułów104 314

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 104 312 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L (przód) (średnica stożka 19mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: AUDI 80 B3, 90 B3 1.4-2.3 06.86-10.91
numery OEM:
AUDI      893 407 365
AUDI      893 407 365F

Zastosowanie Sworzeń wahacza 104 312 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.