Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 108 561 topran

Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 TOPRAN

108 561 Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora TOPRAN
topran 108 561
Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561
108 561
topran 108 561 Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora
Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 topran
Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 topran
Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 topran
Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 topran
Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 topran
Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 topran
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

108 561

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem walcowym
Ilość na oś 2
Pojedyncze części, patrz: lista części 
Zamiana tylko w parach 

skład zestawu:
103 486 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora
108 241 Mocowanie amortyzatora
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 TOPRAN

Poduszka kolumny Mc Phersona przód L/P (z łożyskiem) pasuje do: AUDI A1, A3, TT; SEAT LEON, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK; VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE 1.2-3.2 09.96-
numery OEM:
AUDI      1J0 412 331BS
AUDI      1J0 412 331CS
SEAT      1J0 412 331BS
SEAT      1J0 412 331CS
SKODA      1J0 412 331BS
SKODA      1J0 412 331CS
VOLKSWAGEN      1J0 412 331BS
VOLKSWAGEN      1J0 412 331CS

Zastosowanie Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora 108 561 TOPRAN:

2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).