Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 109 879 topran

Mocowanie amortyzatora 109 879 TOPRAN

109 879 Mocowanie amortyzatora TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

109 879

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ilość na oś 2
Zamiana tylko w parach 
Strona zabudowy góra
Rodzaj korpusu Obudowa aluminiowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora 109 879 TOPRAN

Poduszka kolumny Mc Phersona tył P (z łożyskiem) pasuje do: SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5.5 1.6-2.8 10.00-03.08
numery OEM:
SKODA      3B0 513 353
VOLKSWAGEN      3B0 513 353

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora 109 879 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Mocowanie amortyzatora 109 879 TOPRAN:

2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).