Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 109 951 topran

Mocowanie amortyzatora 109 951 TOPRAN

109 951 Mocowanie amortyzatora TOPRAN
topran 109 951
Mocowanie amortyzatora 109 951
109 951
topran 109 951 Mocowanie amortyzatora
Mocowanie amortyzatora 109 951 topran
Mocowanie amortyzatora 109 951 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

109 951

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość na oś 2
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Zamiana tylko w parach 
Strona zabudowy góra

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora 109 951 TOPRAN

Poduszka kolumny Mc Phersona przód L/P (z łożyskiem) pasuje do: SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5.5 1.6-2.8 10.00-03.08

Mocowanie amortyzatora 109 951 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Mocowanie amortyzatora 109 951 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

3B7412377, 3B7412377A

SKODA

3B7412377, 3B7412377A

numery OEM:
SKODA      3B7 412 377
SKODA      3B7 412 377A
VOLKSWAGEN      3B7 412 377
VOLKSWAGEN      3B7 412 377A

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora 109 951 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Mocowanie amortyzatora 109 951 TOPRAN:

Adam, Zbuczyn
2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).