Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 110 040 topran

Pompa hamulcowa 110 040 TOPRAN

110 040 Pompa hamulcowa TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

110 040

producent:

TOPRAN

Średnica tłoka [mm] 20,64
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 110 040 TOPRAN

Pompa hamulcowa (20,64mm) pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, VW FOX, POLO IV 1.0-2.0 08.99-
numery OEM:
SEAT      6Q0 611 019C
SEAT      6Q0 611 019E
SEAT      6Q0 611 019Q
SKODA      6Q0 611 019C
SKODA      6Q0 611 019E
SKODA      6Q0 611 019Q
VOLKSWAGEN      6Q0 611 019C
VOLKSWAGEN      6Q0 611 019E
VOLKSWAGEN      6Q0 611 019Q

Zastosowanie Pompa hamulcowa 110 040 TOPRAN w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.