Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka prowadząca » 110 059 topran

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 110 059 TOPRAN

110 059 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

110 059

producent:

TOPRAN

średnica zewnętrzna [mm] 70
Szerokość [mm] 29
Powierzchnia gładki
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez rowków
Materiał Tworzywo sztuczne
Materiał GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 110 059 TOPRAN

Rolka prowadząca pasek wielorowkowy (gfk / tworzywo sztuczne) pasuje do: AUDI A4 B6, A4 B7, A4 B8, A5, Q3, Q5, SEAT EXEO, EXEO ST, VW AMAROK, CRAFTER 30-35, CRAFTER 30-50 1.9D/2.0D 11.00-
numery OEM:
AUDI      03G 145 276
AUDI      03L 145 276B
AUDI      03L 145 276C
SEAT      03G 145 276
SEAT      03L 145 276B
SEAT      03L 145 276C
VOLKSWAGEN      03G 145 276
VOLKSWAGEN      03L 145 276B
VOLKSWAGEN      03L 145 276C

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 110 059 TOPRAN w samochodach:

Rolka prowadząca paska wieloklinowego


Paski wielorowkowe synchronicznie przenoszą napęd z wału na najważniejsze elementy osprzętu silnika. Pasek powinien być prawidłowo napięty i odpowiednio poprowadzony. To zapewni bezpieczną pracę jednostki napędowej. Aby było to możliwe, konieczna jest obecność dodatkowych elementów współpracujących, takich jak rolki prowadzące.

Zadanie rolek prowadzących jest dwojakie. Po pierwsze właściwie prowadzą pasek, co utrzymuje go we właściwym torze pracy. Po drugie zaś, zwiększają kąt opasania. Celem tego zabiegu jest umożliwienie zazębienia się jak największej ilości zębów, czego efektem jest umożliwienie przenoszenia większych obciążeń silnika. Pomaga to również w ustalaniu długich sekcji w napędzie.

M.in. od rolek prowadzących zależy sprawność całego układu napędowego osprzętu silnika. Uszkodzenie rolki może doprowadzić do bardzo poważnych następstw. Zdarza się, że pasek zostaje wciągnięty do układu rozrządu i całkowicie zablokowany. Po czymś takim konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu silnika, co z pewnością będzie procesem kosztownym i czasochłonnym. Rolki prowadzące pasków wielorowkowych powinny być zatem elementem pochodzącym od renomowanych producentów.