Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » 110 401 topran

Przewód hamulcowy elastyczny 110 401 TOPRAN

110 401 Przewód hamulcowy elastyczny TOPRAN
topran 110 401
Przewód hamulcowy elastyczny 110 401
110 401
topran 110 401 Przewód hamulcowy elastyczny
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

110 401

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 442
Materiał Guma z wkładem tekstylnym
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Gwint zewn. [mm] M 10 x 1,0
Gwint wewnętrzny [mm] M 10 x 1,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny 110 401 TOPRAN

Przewód hamulcowy elastyczny przód L/P (dł. 442mm, M10x1/M10x1) pasuje do: SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO, GOLF III, GOLF IV 1.0-2.9 09.88-01.04
numery OEM:
SEAT      6K0 611 701
VOLKSWAGEN      6K0 611 701

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny 110 401 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Przewód hamulcowy elastyczny 110 401 TOPRAN:

2021-02-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.