Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 110 478 topran

Pompa hamulcowa 110 478 TOPRAN

110 478 Pompa hamulcowa TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

110 478

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 110 478 TOPRAN

Pompa hamulcowa (22,2mm) SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, TOLEDO I; VW GOLF III, LUPO I, POLO, POLO III, POLO III CLASSIC, VENTO 1.0-2.8 05.91-07.05
numery OEM:
SEAT      1H2 698 019
SEAT      6N0 614 019
VOLKSWAGEN      1H2 698 019
VOLKSWAGEN      6N0 614 019
zamienniki:
H229046.3.1
brak
FTE automotive GmbH
M 85 055
brak
BREMBO
FHM1140
brak
FERODO
C9W018ABE
brak
ABE
5774
brak
Car S.p.A (InterCar)
4006692
brak
GIRLING
B1116
brak
KAWE
33029700
brak
TEXTAR

Zastosowanie Pompa hamulcowa 110 478 TOPRAN w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.