Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » linka hamulcowa » 111 210 topran

Cięgło, hamulec postojowy 111 210 TOPRAN

111 210 Cięgło, hamulec postojowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

111 210

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy z tyłu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cięgło, hamulec postojowy 111 210 TOPRAN

Linka hamulca ręcznego tył L/P (1447mm/805mm) pasuje do: AUDI A3; SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II, YETI; VW EOS, GOLF PLUS, GOLF PLUS V, GOLF V, GOLF VI 1.2-3.6 05.03-12.17
numery OEM:
AUDI      1K0 609 721AA
AUDI      1K0 609 721AT
AUDI      1K0 609 721BB
AUDI      1K0 609 721T
SEAT      1K0 609 721AA
SEAT      1K0 609 721AT
SEAT      1K0 609 721BB
SEAT      1K0 609 721T
SKODA      1K0 609 721AA
SKODA      1K0 609 721AT
SKODA      1K0 609 721BB
SKODA      1K0 609 721T
VOLKSWAGEN      1K0 609 721AA
VOLKSWAGEN      1K0 609 721AT
VOLKSWAGEN      1K0 609 721BB
VOLKSWAGEN      1K0 609 721T

Zastosowanie Cięgło, hamulec postojowy 111 210 TOPRAN w samochodach:

Linka hamulcowa


Aby zlokalizować ewentualne uszkodzenia linki hamulca ręcznego, należy dokonać wzrokowej kontroli części. Linka nie może posiadać żadnych śladów uszkodzeń mechanicznych ani korozji. Jeśli takie zmiany zostaną zaobserwowane, linkę należy natychmiast wymienić. Trzeba przy tym pamiętać, aby jednocześnie przyjrzeć się stanowi rozgałęźnika linki hamulca.

O konieczności diagnostyki lub wymiany tych elementów mogą informować nas następujące objawy: świecenie się kontrolki płynu hamulcowego, zamarzanie hamulca zimą, brak reakcji na zaciągnięcie hamulca ręcznego, blokowanie się kół bez zaciągniętego hamulca, częściowe blokowanie kół w momencie zaciągnięcia hamulca postojowego.

Jedną z przyczyn, z powodu których linkę należy wymienić, jest uszkodzenie jej polimerowej powłoki zewnętrznej. Brak dostatecznej ochrony sprawi, że do środka przedostawać się będą brud i wilgoć. Wypłukany zostanie materiał smarny, co w efekcie doprowadzi do zakleszczenia lub całkowitego zerwania linki.

Korozję tego elementu znacznie przyspiesza garażowanie samochodu w nieogrzewanym pomieszczeniu, w warunkach dość wysokiej wilgotności i niewystarczającej wentylacji.