Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » linka hamulcowa » 111 212 topran

Cięgło, hamulec postojowy 111 212 TOPRAN

111 212 Cięgło, hamulec postojowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

111 212

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy z tyłu
Długość [mm] 1585

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cięgło, hamulec postojowy 111 212 TOPRAN

Linka hamulca ręcznego tył L/P (1585mm, rodzaj hamulca: bębnowy) pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, VW FOX, POLO IV 1.0-2.0 08.99-12.14
numery OEM:
SEAT      6Q0 609 721B
SEAT      6Q0 609 721D
SEAT      6Q0 609 721H
SEAT      6Q0 609 721J
SEAT      6Q0 609 721M
SEAT      6Q0 609 721N
SKODA      6Q0 609 721B
SKODA      6Q0 609 721D
SKODA      6Q0 609 721H
SKODA      6Q0 609 721J
SKODA      6Q0 609 721M
SKODA      6Q0 609 721N
VOLKSWAGEN      6Q0 609 721B
VOLKSWAGEN      6Q0 609 721D
VOLKSWAGEN      6Q0 609 721H
VOLKSWAGEN      6Q0 609 721J
VOLKSWAGEN      6Q0 609 721M
VOLKSWAGEN      6Q0 609 721N

Zastosowanie Cięgło, hamulec postojowy 111 212 TOPRAN w samochodach:

Linka hamulcowa


Aby zlokalizować ewentualne uszkodzenia linki hamulca ręcznego, należy dokonać wzrokowej kontroli części. Linka nie może posiadać żadnych śladów uszkodzeń mechanicznych ani korozji. Jeśli takie zmiany zostaną zaobserwowane, linkę należy natychmiast wymienić. Trzeba przy tym pamiętać, aby jednocześnie przyjrzeć się stanowi rozgałęźnika linki hamulca.

O konieczności diagnostyki lub wymiany tych elementów mogą informować nas następujące objawy: świecenie się kontrolki płynu hamulcowego, zamarzanie hamulca zimą, brak reakcji na zaciągnięcie hamulca ręcznego, blokowanie się kół bez zaciągniętego hamulca, częściowe blokowanie kół w momencie zaciągnięcia hamulca postojowego.

Jedną z przyczyn, z powodu których linkę należy wymienić, jest uszkodzenie jej polimerowej powłoki zewnętrznej. Brak dostatecznej ochrony sprawi, że do środka przedostawać się będą brud i wilgoć. Wypłukany zostanie materiał smarny, co w efekcie doprowadzi do zakleszczenia lub całkowitego zerwania linki.

Korozję tego elementu znacznie przyspiesza garażowanie samochodu w nieogrzewanym pomieszczeniu, w warunkach dość wysokiej wilgotności i niewystarczającej wentylacji.