Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 111 998 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 TOPRAN

111 998 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

111 998

producent:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 16 x 1,5
Długość [mm] 89

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: AUDI Q7, PORSCHE CAYENNE, VW AMAROK, TOUAREG 2.0-6.0D 09.02-

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 ma zastosowanie do modeli samochodów

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 producenta TOPRAN

PORSCHE

95534713120, 95534713121, 95534713122

VOLKSWAGEN

2H0422818, 7L0422817B, 7L0422817C, 7L0422817D

AUDI

2H0422818, 7L0422817B, 7L0422817C, 7L0422817D

numery OEM:
AUDI      2H0 422 818
AUDI      7L0 422 817B
AUDI      7L0 422 817C
AUDI      7L0 422 817D
PORSCHE      955 347 131 20
PORSCHE      955 347 131 21
PORSCHE      955 347 131 22
VOLKSWAGEN      2H0 422 818
VOLKSWAGEN      7L0 422 817B
VOLKSWAGEN      7L0 422 817C
VOLKSWAGEN      7L0 422 817D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.