Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 111 998 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 TOPRAN

111 998 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
42.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

111 998

producent:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 16 x 1,5
Długość [mm] 89

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: AUDI Q7; PORSCHE CAYENNE; VW AMAROK, TOUAREG 2.0-6.0D 09.02-
numery OEM:
AUDI      2H0 422 818
AUDI      7L0 422 817B
AUDI      7L0 422 817C
AUDI      7L0 422 817D
PORSCHE      955 347 131 20
PORSCHE      955 347 131 21
PORSCHE      955 347 131 22
VOLKSWAGEN      2H0 422 818
VOLKSWAGEN      7L0 422 817B
VOLKSWAGEN      7L0 422 817C
VOLKSWAGEN      7L0 422 817D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 998 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.