Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 111 999 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 999 TOPRAN

111 999 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

111 999

producent:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 16 x 1,5
Długość [mm] 89

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 999 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: AUDI Q7, PORSCHE CAYENNE, VW AMAROK, TOUAREG 2.0-6.0D 09.02-

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 999 ma zastosowanie do modeli samochodów

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 999 producenta TOPRAN

PORSCHE

95534713220, 95534713221, 95534713222

VOLKSWAGEN

2H0422817, 7L0422818B, 7L0422818C, 7L0422818D

AUDI

2H0422817, 7L0422818B, 7L0422818C, 7L0422818D

numery OEM:
AUDI      2H0 422 817
AUDI      7L0 422 818B
AUDI      7L0 422 818C
AUDI      7L0 422 818D
PORSCHE      955 347 132 20
PORSCHE      955 347 132 21
PORSCHE      955 347 132 22
VOLKSWAGEN      2H0 422 817
VOLKSWAGEN      7L0 422 818B
VOLKSWAGEN      7L0 422 818C
VOLKSWAGEN      7L0 422 818D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 999 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 111 999 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.