Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » linka hamulcowa » 112 147 topran

Cięgło, hamulec postojowy 112 147 TOPRAN

112 147 Cięgło, hamulec postojowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

112 147

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy z tyłu
Długość [mm] 1698

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cięgło, hamulec postojowy 112 147 TOPRAN

Linka hamulca ręcznego tył L/P (1698mm) pasuje do: AUDI A3, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE 1.4-2.8 09.96-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0 609 721AC
AUDI      1J0 609 721AD
AUDI      1J0 609 721AP
AUDI      1J0 609 721AQ
AUDI      1J0 609 721K
SEAT      1J0 609 721AC
SEAT      1J0 609 721AD
SEAT      1J0 609 721AP
SEAT      1J0 609 721AQ
SEAT      1J0 609 721K
SKODA      1J0 609 721AC
VOLKSWAGEN      1J0 609 721AC
VOLKSWAGEN      1J0 609 721AD
VOLKSWAGEN      1J0 609 721AP
VOLKSWAGEN      1J0 609 721AQ
VOLKSWAGEN      1J0 609 721K

Zastosowanie Cięgło, hamulec postojowy 112 147 TOPRAN w samochodach:

Linka hamulcowa


Aby zlokalizować ewentualne uszkodzenia linki hamulca ręcznego, należy dokonać wzrokowej kontroli części. Linka nie może posiadać żadnych śladów uszkodzeń mechanicznych ani korozji. Jeśli takie zmiany zostaną zaobserwowane, linkę należy natychmiast wymienić. Trzeba przy tym pamiętać, aby jednocześnie przyjrzeć się stanowi rozgałęźnika linki hamulca.

O konieczności diagnostyki lub wymiany tych elementów mogą informować nas następujące objawy: świecenie się kontrolki płynu hamulcowego, zamarzanie hamulca zimą, brak reakcji na zaciągnięcie hamulca ręcznego, blokowanie się kół bez zaciągniętego hamulca, częściowe blokowanie kół w momencie zaciągnięcia hamulca postojowego.

Jedną z przyczyn, z powodu których linkę należy wymienić, jest uszkodzenie jej polimerowej powłoki zewnętrznej. Brak dostatecznej ochrony sprawi, że do środka przedostawać się będą brud i wilgoć. Wypłukany zostanie materiał smarny, co w efekcie doprowadzi do zakleszczenia lub całkowitego zerwania linki.

Korozję tego elementu znacznie przyspiesza garażowanie samochodu w nieogrzewanym pomieszczeniu, w warunkach dość wysokiej wilgotności i niewystarczającej wentylacji.