Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 112 168 topran

Klocki hamulcowe - komplet 112 168 TOPRAN

112 168 Klocki hamulcowe - komplet TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

23914

numer części:

112 168

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś tylna
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Grubość 1 [mm] 17,2
Liczba okładzin ciernych 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze znakiem bezpieczeństwa E
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 112 168 TOPRAN

numery OEM:
AUDI      3AA 698 451
AUDI      3AA 698 451A
AUDI      3C0 698 451
AUDI      3C0 698 451B
AUDI      3C0 698 451D
AUDI      3C0 698 451E
AUDI      3C0 698 451F
AUDI      5N0 698 451
AUDI      JZW 698 451G
SEAT      3AA 698 451
SEAT      3AA 698 451A
SEAT      3C0 698 451
SEAT      3C0 698 451B
SEAT      3C0 698 451D
SEAT      3C0 698 451E
SEAT      3C0 698 451F
SEAT      5N0 698 451
SEAT      JZW 698 451G
VOLKSWAGEN      3AA 698 451
VOLKSWAGEN      3AA 698 451A
VOLKSWAGEN      3C0 698 451
VOLKSWAGEN      3C0 698 451B
VOLKSWAGEN      3C0 698 451D
VOLKSWAGEN      3C0 698 451E
VOLKSWAGEN      3C0 698 451F
VOLKSWAGEN      5N0 698 451
VOLKSWAGEN      JZW 698 451G

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 112 168 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 112 168 TOPRAN:

2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.