Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » 113 542 topran

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 113 542 TOPRAN

113 542 Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy TOPRAN
297.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

113 542

producent:

TOPRAN

Typ pompy pompa łopatkowa
Ciśnienie robocze [bar] 72
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 113 542 TOPRAN

Pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA; SKODA FELICIA I, FELICIA II; VW CADDY II, LUPO I, POLO, POLO III 1.0-1.6 02.93-07.05
numery OEM:
SEAT      030 145 157D
SEAT      6N0 422 154E
SEAT      6N0 422 154EX
SEAT      6X0 422 154
SEAT      6X0 422 154V
SEAT      6X0 422 154X
SKODA      030 145 157D
SKODA      6N0 422 154E
SKODA      6N0 422 154EX
SKODA      6X0 422 154
SKODA      6X0 422 154V
SKODA      6X0 422 154X
VOLKSWAGEN      030 145 157D
VOLKSWAGEN      6N0 422 154E
VOLKSWAGEN      6N0 422 154EX
VOLKSWAGEN      6X0 422 154
VOLKSWAGEN      6X0 422 154V
VOLKSWAGEN      6X0 422 154X
zamienniki:
V10-0577
brak
VAICO

Zastosowanie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 113 542 TOPRAN w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.