Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 113 971 topran

Sworzeń wahacza, t+ 113 971 TOPRAN

113 971 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

113 971

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
parzyste numery artykułów 113 970

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 113 971 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód P (dół przód) (średnica stożka 15mm) pasuje do: AUDI A1, SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK, MII, TOLEDO IV 1.0-Electric 08.99-
numery OEM:
AUDI      6R0 407 366
AUDI      6R0 407 366A
AUDI      6R0 407 366B
SEAT      6R0 407 366
SEAT      6R0 407 366A
SEAT      6R0 407 366B
SKODA      6R0 407 366
SKODA      6R0 407 366A
SKODA      6R0 407 366B
VOLKSWAGEN      6R0 407 366
VOLKSWAGEN      6R0 407 366A
VOLKSWAGEN      6R0 407 366B

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 113 971 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.