Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka prowadząca » 115 466 topran

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 115 466 TOPRAN

115 466 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

115 466

producent:

TOPRAN

Materiał Tworzywo sztuczne
Materiał PA 66 GF 30
Szerokość [mm] 26
średnica zewnętrzna [mm] 76
Powierzchnia gładki
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez rowków
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 115 466 TOPRAN

Rolka prowadząca pasek wielorowkowy (pa 66 gf 30 / tworzywo sztuczne) pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO IV 1.2 11.08-05.22
numery OEM:
AUDI      03F 145 276
SEAT      03F 145 276
SKODA      03F 145 276
VOLKSWAGEN      03F 145 276

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 115 466 TOPRAN w samochodach:

Rolka prowadząca paska wieloklinowego


Paski wielorowkowe synchronicznie przenoszą napęd z wału na najważniejsze elementy osprzętu silnika. Pasek powinien być prawidłowo napięty i odpowiednio poprowadzony. To zapewni bezpieczną pracę jednostki napędowej. Aby było to możliwe, konieczna jest obecność dodatkowych elementów współpracujących, takich jak rolki prowadzące.

Zadanie rolek prowadzących jest dwojakie. Po pierwsze właściwie prowadzą pasek, co utrzymuje go we właściwym torze pracy. Po drugie zaś, zwiększają kąt opasania. Celem tego zabiegu jest umożliwienie zazębienia się jak największej ilości zębów, czego efektem jest umożliwienie przenoszenia większych obciążeń silnika. Pomaga to również w ustalaniu długich sekcji w napędzie.

M.in. od rolek prowadzących zależy sprawność całego układu napędowego osprzętu silnika. Uszkodzenie rolki może doprowadzić do bardzo poważnych następstw. Zdarza się, że pasek zostaje wciągnięty do układu rozrządu i całkowicie zablokowany. Po czymś takim konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu silnika, co z pewnością będzie procesem kosztownym i czasochłonnym. Rolki prowadzące pasków wielorowkowych powinny być zatem elementem pochodzącym od renomowanych producentów.