Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mercedes-benz AROCS 2024 L (2013-???) 238km » 116 594 topran
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Arocs 2024 L (2013-???) 238km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 116 594 TOPRAN

116 594 Korpus termostatu TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

116 594

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniami
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Temperatura otwarcia [°c]105
Temperatura otwarcia [°c]83
Ogrzewanie/chłodzenieze złączem termoprzekaźnika
Sposób montażumontowany wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz pokrywą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem temperatury

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 116 594 TOPRAN

Obudowa termostatu pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, TOLEDO IV, SKODA OCTAVIA II, RAPID, SUPERB II, YETI, VW EOS, GOLF PLUS, GOLF PLUS V, GOLF V 1.4 05.07-07.18
numery OEM:
AUDI      03C 121 111T
SEAT      03C 121 111T
SKODA      03C 121 111T
VOLKSWAGEN      03C 121 111T
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 116 594 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.