Do 29.08 obsługa telefoniczna nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 117 445 topran

Koło pasowe wału korbowego 117 445 TOPRAN

117 445 Koło pasowe wału korbowego  TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

117 445

producent:

TOPRAN

Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
MateriałGuma / metal
Średnica zewnętrzna [mm]135
Liczba rowków6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Wysprzęglony
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe wału korbowego 117 445 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A1, A1 ALLSTREET, A1 CITY CARVER, A3, A4 B9, A5, Q2, Q3, SEAT ALHAMBRA, ARONA, ATECA, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST 1.2-2.0 04.12-
numery OEM:
AUDI      04C 105 243B
AUDI      04C 105 243D
AUDI      04E 105 243E
SEAT      04C 105 243B
SEAT      04C 105 243D
SEAT      04E 105 243E
SKODA      04C 105 243B
SKODA      04C 105 243D
SKODA      04E 105 243E
zamienniki:
FVD1143
brak
FAI

Zastosowanie Koło pasowe wału korbowego 117 445 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.