Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 201 530 topran

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 530 TOPRAN

201 530 Pierścień uszczelniający, wał napędowy TOPRAN
topran 201 530
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 530
201 530
topran 201 530 Pierścień uszczelniający, wał napędowy
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 530 topran
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 530 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

201 530

producent:

TOPRAN

Wysokość [mm] 7
Średnica wewnętrzna [mm] 21
średnica zewnętrzna [mm] 32
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 530 TOPRAN

Uszczelniacz skrzyni biegów (21x32x7) pasuje do: OPEL AGILA, ASCONA C, ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, COMBO/MINIVAN, CORSA A, CORSA A TR, CORSA A/HATCHBACK, CORSA B, CORSA B/HATCHBACK 1.0-2.5 09.81-12.07

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 530 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 530 producenta TOPRAN

OPEL

0714405, 0714412, 714405, 714412

numery OEM:
OPEL      07 14 405
OPEL      07 14 412
OPEL      7 14 405
OPEL      7 14 412
VAUXHALL      90105735
VAUXHALL      90465688

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 201 530 TOPRAN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.