Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » linka hamulcowa Peugeot 305 I Break (581D) 1.3 (1980.08-1982.09) 60km » 205 504 topran
wybrany samochód: 
Peugeot 305 I Break (581d) 1.3 (1980.08-1982.09) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cięgło, hamulec postojowy 205 504 TOPRAN

205 504 Cięgło, hamulec postojowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

205 504

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cięgło, hamulec postojowy 205 504 TOPRAN

Linka hamulca ręcznego przód L/P pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA G/KOMBI, VECTRA B, ZAFIRA A 1.2-2.6 09.95-12.09
numery OEM:
OPEL      05 22 550
OPEL      05 22 551
OPEL      5 22 550
OPEL      5 22 551
VAUXHALL      09127540
VAUXHALL      09127937

Zastosowanie Cięgło, hamulec postojowy 205 504 TOPRAN w samochodach:

Linka hamulcowa


Aby zlokalizować ewentualne uszkodzenia linki hamulca ręcznego, należy dokonać wzrokowej kontroli części. Linka nie może posiadać żadnych śladów uszkodzeń mechanicznych ani korozji. Jeśli takie zmiany zostaną zaobserwowane, linkę należy natychmiast wymienić. Trzeba przy tym pamiętać, aby jednocześnie przyjrzeć się stanowi rozgałęźnika linki hamulca.

O konieczności diagnostyki lub wymiany tych elementów mogą informować nas następujące objawy: świecenie się kontrolki płynu hamulcowego, zamarzanie hamulca zimą, brak reakcji na zaciągnięcie hamulca ręcznego, blokowanie się kół bez zaciągniętego hamulca, częściowe blokowanie kół w momencie zaciągnięcia hamulca postojowego.

Jedną z przyczyn, z powodu których linkę należy wymienić, jest uszkodzenie jej polimerowej powłoki zewnętrznej. Brak dostatecznej ochrony sprawi, że do środka przedostawać się będą brud i wilgoć. Wypłukany zostanie materiał smarny, co w efekcie doprowadzi do zakleszczenia lub całkowitego zerwania linki.

Korozję tego elementu znacznie przyspiesza garażowanie samochodu w nieogrzewanym pomieszczeniu, w warunkach dość wysokiej wilgotności i niewystarczającej wentylacji.