Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » 205 518 topran

Przewód hamulcowy elastyczny 205 518 TOPRAN

205 518 Przewód hamulcowy elastyczny TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

205 518

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 425
Technika połączeń Banjo
Materiał Guma z wkładem tekstylnym
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Gwint wewnętrzny [mm] M 10 x 1,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny 205 518 TOPRAN

Przewód hamulcowy elastyczny przód L/P (dł. 425mm,śr. 10mm, M10x1/M10x1) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ZAFIRA A 1.2-2.2D 02.98-12.09
numery OEM:
OPEL      05 62 377
OPEL      5 62 377
VAUXHALL      90498319

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny 205 518 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Przewód hamulcowy elastyczny 205 518 TOPRAN:

2021-02-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.