Strona zabudowy | Oś tylna |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia |
Grubość 1 [mm] | 17,0 |
Liczba okładzin ciernych | 4 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z instrukcją montażu |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze znakiem bezpieczeństwa E |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 207 090 TOPRAN
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
440607091R, 7701050918, 7701054772
4406000Q2E, 4406000QAF
1605199, 4414029, 4414520, 4423333
6000620052
FIAT | 6000620052 | |
NISSAN | 4406 000 Q2E | |
NISSAN | 4406 000 QAF | |
OPEL | 16 05 199 | |
OPEL | 44 14 029 | |
OPEL | 44 14 520 | |
OPEL | 44 23 333 | |
RENAULT | 4406 070 91R | |
RENAULT | 7701 050 918 | |
RENAULT | 7701 054 772 | |
VAUXHALL | 09199262 | |
VAUXHALL | 93173646 | |
VAUXHALL | 93192389 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 207 090 TOPRAN w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 207 090 TOPRAN:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.