Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 207 578 topran

Korpus termostatu 207 578 TOPRAN

207 578 Korpus termostatu TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

207 578

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Głowica silnika
Strona zabudowy od strony czołowej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Temperatura otwarcia [°c] 89
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Sposób montażu montowany wcześniej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 207 578 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: NISSAN PRIMERA, OPEL MOVANO A, VIVARO A, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, ESPACE III, ESPACE IV, GRAND SCENIC II, KANGOO 1.9D 03.97-
numery OEM:
NISSAN      1106 0AW 300
NISSAN      1106 100 QAD
OPEL      44 04 305
RENAULT      8200 074 346
RENAULT      8200 674 368
VAUXHALL      09112305

Zastosowanie Korpus termostatu 207 578 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.