Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 208 067 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 208 067 TOPRAN

208 067 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

208 067

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony koła
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 89
Wysokość [mm] 125
Zestaw pełny 
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ilość na oś 2
Materiał osłony Termoplast

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 208 067 TOPRAN

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 27/89) (dł.125) pasuje do: NISSAN ALMERA II, ALMERA TINO, PRIMASTAR, PRIMERA; OPEL ASTRA J, VIVARO A; RENAULT ESPACE IV, GRAND SCENIC II 1.7D-2.2D 03.00-
numery OEM:
NISSAN      3924 1BU 125
NISSAN      3924 1BU 126
NISSAN      3924 1BU 186
NISSAN      4008 800 QAF
OPEL      44 10 860
RENAULT      7701 473 176
VAUXHALL      93160605

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 208 067 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.