Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 208 543 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 208 543 TOPRAN

208 543 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

208 543

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Od strony koła
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ilość na oś 2
Zestaw pełny 
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 80
Wysokość [mm] 125
Materiał osłony Termoplast

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 208 543 TOPRAN

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 24/80) (dł.125) (kpl.) pasuje do: ALFA ROMEO MITO; FIAT GRANDE PUNTO, IDEA, PUNTO EVO; LANCIA MUSA, YPSILON; OPEL CORSA D, CORSA D/HATCHBACK 1.3D/1.4 10.03-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46308323
ALFA ROMEO      46308556
FIAT      46308323
FIAT      46308556
LANCIA      46308323
LANCIA      46308556
OPEL      16 03 406
VAUXHALL      93190188

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 208 543 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.