Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 302 090 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 302 090 TOPRAN

302 090 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1040, 6PK x 1042

numer części:

302 090

producent:

TOPRAN

Długość [mm] 1042
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Cecha chemiczna elastyczny
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 302 090 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1042) pasuje do: FORD FIESTA V, FOCUS I, FUSION, MAZDA 2 1.2-1.6 10.98-12.12
numery OEM:
FORD      1 142 688
FORD      1 148 908
FORD      1 253 584
FORD      1 365 338
FORD      1 843 766
FORD      1S4E6C301AB
FORD      2S6E6D314BA
FORD      2S6E6D314BB
FORD      2S6E6D314BC
FORD      2S6E6D314BD
MAZDA      C201 15 900
MAZDA      C201 15 907
MAZDA      C201 15 907A
MAZDA      C201 15 907B

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 302 090 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.