Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 302 373 topran

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 302 373 TOPRAN

302 373 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora TOPRAN
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

302 373

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica wewnętrzna [mm] 85
średnica zewnętrzna [mm] 117
Grubość [mm] 12,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 302 373 TOPRAN

Łożysko kolumny Mc Phersona przód L/P pasuje do: FORD COUGAR, MONDEO I, MONDEO II, SCORPIO II, TRANSIT 1.6-2.9 01.93-05.06

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 302 373 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 302 373 producenta TOPRAN

FORD

1023332, 1051724, 1078730, 1103725, 97BG3K099AA, 98BG3K099AA, 98BG3K099AB, 98BG3K099AC

numery OEM:
FORD      1 023 332
FORD      1 051 724
FORD      1 078 730
FORD      1 103 725
FORD      97BG3K099AA
FORD      98BG3K099AA
FORD      98BG3K099AB
FORD      98BG3K099AC

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 302 373 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 302 373 TOPRAN:

Adam, Zbuczyn
2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).