Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 302 384 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 302 384 TOPRAN

302 384 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
topran 302 384
Zestaw osłon, wał napędowy 302 384
302 384
topran 302 384 Zestaw osłon, wał napędowy
Zestaw osłon, wał napędowy 302 384 topran
Zestaw osłon, wał napędowy 302 384 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

302 384

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 74
Wysokość [mm] 99
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 302 384 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 25/74) (dł.99) pasuje do: FORD MONDEO III 2.0D/2.5/3.0 10.00-03.07
numery OEM:
FORD      1 214 401
FORD      1 214 403
FORD      1 355 184
FORD      1 355 186
FORD      1 363 789
FORD      1 447 564
FORD      1 447 566
FORD      1S714A084FA
FORD      1S714A084FB
FORD      1S714A084FC
FORD      1S714A084FD
FORD      2S714A084BA
FORD      2S714A084BB
FORD      2S714A084BC

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 302 384 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.