Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 302 812 topran

Koło pasowe, wał korbowy 302 812 TOPRAN

302 812 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
topran 302 812
Koło pasowe, wał korbowy 302 812
302 812
topran 302 812 Koło pasowe, wał korbowy

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

302 812

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Drgania bez tłumika drgań skrętnych
Materiał Odlew staliwny
Liczba rowków 7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 302 812 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: FORD RANGER, TRANSIT, TRANSIT V363, LAND ROVER DEFENDER 2.0D-3.2D 01.00-

Koło pasowe, wał korbowy 302 812 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 302 812 producenta TOPRAN

FORD

1099891, 1102616, 1226639, 1329202, 1377588, 1675115, 1708966, 4C1O6B319AA, 4C1Q6B319BA, 9C1Q6B319AA, 9C1Q6B319AB, YC1Q6B319AF, YC1Q6B319AG, YC1Q6B319AH

LAND ROVER

LR005344, LR019351, LR029988

numery OEM:
FORD      1 099 891
FORD      1 102 616
FORD      1 226 639
FORD      1 329 202
FORD      1 377 588
FORD      1 675 115
FORD      1 708 966
FORD      4C1O6B319AA
FORD      4C1Q6B319BA
FORD      9C1Q6B319AA
FORD      9C1Q6B319AB
FORD      YC1Q6B319AF
FORD      YC1Q6B319AG
FORD      YC1Q6B319AH
LAND ROVER      LR005344
LAND ROVER      LR019351
LAND ROVER      LR029988

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 302 812 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.