Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 303 946 topran

Czujnik, prędkość obrotowa koła 303 946 TOPRAN

303 946 Czujnik, prędkość obrotowa koła TOPRAN
topran 303 946
Czujnik, prędkość obrotowa koła 303 946
303 946
topran 303 946 Czujnik, prędkość obrotowa koła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

303 946

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Długość [mm] 622

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 303 946 TOPRAN

Czujnik ABS przód L/P pasuje do: FORD FOCUS I 1.4-2.0 10.98-03.05
numery OEM:
FORD      1 064 227
FORD      1 093 743
FORD      98AG2B372AE
FORD      98AG2B372AF

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 303 946 TOPRAN w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.